Verslag jaarvergadering

Beste leden,

Dit nieuw bericht is in zijn geheel gewijd aan onze jaarvergadering die 21-2-2024 heeft plaatsgevonden in het Parochiecentrum. Er waren 28 aanwezige personen waarbij 7 mensen zich hadden afgemeld van de in totaal 123 leden die wij per 1-1-2024 hadden.

Na ze door de voorzitter welkom zijn geheten werd er gestart met een Powerpointpresentatie. In eerste instantie werden de nieuwe bestuursleden welkom geheten ( Ine Hövels,Annie Hesselink, Joke Jacobs). Hierna werd er een terugblik gegeven over de activiteiten van 2023 met als uitschieter een bezoek aan Paleis Het Loo in Apeldoorn. Bezoeken aan Kaamps, Deurningen, Verzetsmuseum Nijverdal, Jeu de Boule op de helling van de Kuiperberg, historische museum, Vriezenveen en de advents-/kerstviering  passeerden de revue. Ook werd er aandacht besteed aan de 8 overleden leden die we in 2023 hadden te betreuren.

Daarna kwamen de financiën aan de orde. Doordat er 61% van inkomsten afgedragen moet worden aan de KBO Overijssel blijkt dat er maar € 5,74 per lid overblijft voor eigen activiteiten. Het mag duidelijk zijn dat dit veel te weinig is. Derhalve heeft het bestuur een ingrijpende maatregel moeten men en wel: de prijs per persoon blijft dit jaar € 22,50 en de prijs voor een stel gaat naar € 45,00. Daarnaast zal per activiteit een bedrag in rekening worden gebracht. Dit is afhankelijk welke activiteit er dan plaatsvindt. Per persoon wordt er € 3,00 aan de bestuurder gegeven die met zijn auto meerijdt. (per activiteit verschillend) Unaniem werd dit besluit door de vergadering goedgekeurd, waarvoor dank.

Decharge werd er verleend door de kascommissie aan de penningmeester vanwege haar inzet over de financiën van 2023.

Ondanks de nieuwe bestuursleden werd er afscheid genomen van Lidy Tijink. Sinds 18-1-2017 een uitstekend en actief voorzitter. Zij werd bedankt voor haar tomeloze inzet.

Na de vergadering werden we getrakteerd op een aantal filmbeelden gemaakt door Herman Aveskamp. Schapen scheren, met paard en wagen door het Springendal en op traditionele wijze rogge maaien waren de onderwerpen. Om 16.30 vertrok iedereen met een glimlach naar huis.  De volgende activiteit is op 13 maart 2024 in het Parochiehuis. Aanvang 14.30 uur. Aanmelden zoals gebruikelijk bij Marian Siewes